logo
haku
zatvoriť ikona

Ehdot ja säännöt

Hyvät asiakkaat, älkää unohtako lukea asiaan liittyvää asiakirjaa: Henkilötietojen käsittelyn ehdot.

  1. Yleiset säännökset

    1. Myyjä on yritys Shooos s.r.o., jonka kotipaikka on nro 44 Nábrežie arm. gen. gen. L. Svobodu, 81102 Bratislava, rekisteröity Bratislavan I käräjäoikeuden kaupparekisteriin, osasto: Sro, Insert-numero: 4409/B, yritystunnus: 31342965, alv-tunnus: SK2020801101, puhelinnumero: 31342965.: +421910950650, sähköpostiosoite: {{config path="trans_email/ident_general/email"}} (jäljempänä “Myyjä”).

      .
    2. Ostajalla tarkoitetaan luonnollista henkilöä tai oikeushenkilöä, joka ottaa Myyjään yhteyttä tarkoituksenaan ostaa Myyjän tarjoamia tavaroita. Ostajalla tarkoitetaan myös luonnollista henkilöä tai oikeushenkilöä, joka ottaa Myyjään yhteyttä pyytääkseen, että Myyjä hankkisi tavaroita, jotka eivät sisälly Myyjän tarjoukseen, tarkoituksenaan ostaa tavarat.

      Ostajalla tarkoitetaan myös luonnollista henkilöä tai oikeushenkilöä, joka ottaa Myyjään yhteyttä pyytääkseen, että Myyjä hankkisi tavaroita, jotka eivät sisälly Myyjän tarjoukseen.

 

  1. Ostosopimuksen tekeminen

    1. Myymälän käyttöliittymä sisältää tietoja tavaroista, mukaan lukien yksittäisten tavaroiden hinnat ja tavaroiden palautuskustannukset, jos tavaroita ei niiden luonteen vuoksi yleensä voi palauttaa postitse. Tavaroiden hinnat ilmoitetaan sisältäen arvonlisäveron ja kaikki niihin liittyvät maksut. Tavaroiden hinnat ovat voimassa sen ajan, jonka ne näkyvät verkkokaupan käyttöliittymässä.

    2. Myymälän käyttöliittymässä on myös tietoa tavaroiden pakkaamiseen ja toimittamiseen liittyvistä kustannuksista.

      Kauppojen verkkopalvelussa on myös tietoja pakkaamiseen ja toimitukseen liittyvistä kustannuksista.
    3. Osakas voi tilata tavaroita Myyjän verkkosivustoilla olevan ostoskorin avulla.

    4. Kun Ostaja on lisännyt tavaroita ostoskoriin, hän täyttää verkkokaupan käyttöliittymässä olevan tilauslomakkeen. Tilauslomake sisältää erityisesti seuraavat tiedot:

      1. Tiedot tilatuista tavaroista;

      2. Tietoja tavaroiden ostohinnan maksutavasta, tietoja pyydetystä tavaroiden toimitustavasta; ja

      3. Tietoa tavaroiden toimitukseen liittyvistä kustannuksista (jäljempänä yhdessä “tilaus”).

    5. Ostanut lähettää tilauksen Myyjälle klikkaamalla painiketta “Tilaa maksuvelvoitteella”. Lähettämällä tilauksen Ostaja sitoutuu ottamaan tilatut tavarat haltuunsa ja maksamaan niistä sovitun hinnan. Myyjä pitää tilauksessa annettuja tietoja oikeina. Myyjä vahvistaa lähetetyn tilauksen Ostajalle sähköpostitse ilman aiheetonta viivytystä.

    6. Tilauksen luonteesta riippuen (tavaran määrä, ostohinta, odotettavissa olevat kuljetuskustannukset) Myyjällä on oikeus pyytää Ostajaa vahvistamaan tilaus lisäksi (esimerkiksi kirjallisesti tai puhelimitse).

      Myyjä voi pyytää Ostajaa vahvistamaan tilauksen (esimerkiksi kirjallisesti tai puhelimitse).
    7. Myyjän ja Ostajan välinen sopimussuhde syntyy, kun Myyjä on toimittanut Ostajalle tilauksen vastaanottokuitin (hyväksynnän), jonka Myyjä on lähettänyt Ostajalle sähköpostitse Ostajan sähköpostiosoitteeseen.

    8. Myyjä sitoutuu toimittamaan oikeanlaiset ja oikean määrän tavaroita sovittuun hintaan tilauksen mukaisesti.

    9. Myyjä pidättää oikeuden peruuttaa tilauksen, jos tilattuja tuotteita ei voida hankkia. Tällaisessa tapauksessa Myyjä palauttaa ostajalle välittömästi kokonaisuudessaan maksamansa summan, jos ostaja on jo maksanut tilauksen hinnan, tai tarjoaa ostajalle vaihtoehtoisia tavaroita tai muuta ratkaisua, jos ostaja suostuu siihen.

    10. Myyjällä on myös oikeus peruuttaa tilaus, jos se ei saa yhteyttä Ostajaan (virheelliset tai puuttuvat yhteystiedot tilauksessa, Ostaja ei ole tavoitettavissa jne.).

    11. Ostajalla on oikeus peruuttaa tilaus puhelimitse tai sähköpostitse ilman perusteluja 24 tunnin kuluessa tilauksen tekemisen jälkeen.

 

  1. Tavaran hinta ja maksuehdot

    1. Myyjä on arvonlisäverovelvollinen.

    2. Tavaran kuljetuskustannukset lisätään tilauksen perushintaan. Kuljetuskustannukset johdetaan tilattujen tavaroiden kokonaisarvosta. Tavaroiden kuljetuskustannukset ilmoitetaan tilauksessa. Pakkauskustannukset sisältyvät kuljetuskustannuksiin.

    3. Ostaja voi maksaa tavaran seuraavasti:

      1. käteisellä maksetaan toimituksen yhteydessä – vain Slovakia, Tšekki, Unkari, Romania ja Puola;

      2. käteisellä myymälässämme, joka sijaitsee osoitteessa Miletičova St. 5 Bratislavassa;

      3. käteisenä PayPal-järjestelmän avulla;

      4. käteismaksuna maksukortilla.

        Korttimaksu on käteismaksuton.
    4. Tavarat maksetaan ostajan valuutassa, eli EUR:na, jos ostaja on euromaasta, CZK:na, jos ostaja on Tšekistä, RON:na, jos ostaja on Romaniasta, HUF:na, jos ostaja on Unkarista, PLN:na, jos ostaja on Puolasta, GBP:na, jos ostaja on Isosta-Britanniasta, CHF:na, jos ostaja on Sveitsistä.

    5. Myyjä lähettää ostajalle veroasiakirjan (laskun) .PDF-muodossa sähköisessä muodossa tilauslomakkeessa annettuun osoitteeseen.

    6. Myyjän Ostajalle tarjoamia alennuksia tavaroiden hinnasta ei voi yhdistää.

      Myyjä ei voi myöntää alennuksia tavaroiden hinnasta.

 

  1. Tavaroiden kuljetus ja toimitus

    1. Myyjä varmistaa tavaroiden kuljetuksen kuriiripalveluilla. Paikka, josta tavarat viedään, määräytyy Ostajan’tilauksen perusteella. Tavaroiden toimittaminen Ostajan tilauksessa määrittelemään paikkaan katsotaan toimituksen toteuttamiseksi, ja Ostaja on velvollinen ottamaan tavarat vastaan toimituksen yhteydessä.

    2. Tavarat pakataan ja varmistetaan asianmukaisesti. Kun ostaja ottaa tavaran haltuunsa rahdinkuljettajalta, hän on velvollinen tarkistamaan, että tavaran pakkaus on ehjä, ja ilmoittamaan mahdollisista puutteista rahdinkuljettajalle ilman aiheetonta viivytystä. Jos havaitaan, että pakkausta on peukaloitu, mikä on osoitus luvattomasta puuttumisesta lähetykseen, ostaja ei ole velvollinen ottamaan lähetystä vastaan rahdinkuljettajalta. Myöhempiä valituksia ei oteta huomioon.

    3. Tavaroiden toimitusaika riippuu määräpaikasta ja tavaroiden saatavuudesta. Useimmissa tapauksissa toimitusaika on 1 – 2 työpäivää tilauksen vahvistamisesta. Toimitusaika on enintään 7 – 14 päivää tai sitä voidaan pidentää ostajan kanssa tehdyn sopimuksen perusteella. Myyjä ilmoittaa ostajalle toimitusajan ja toimituspäivän sähköpostitse tilauksen vahvistamisen yhteydessä. Jos Ostaja ei hyväksy ilmoitettua pidennettyä toimitusaikaa, Ostaja voi peruuttaa tilauksen tämän sopimuksen 2 artiklan mukaisesti.

    4. Myyjä on vastuussa tavaroista siihen asti, kunnes Ostaja on ottanut tavarat haltuunsa. Tavaran katsotaan tulleen ostajan haltuun siitä hetkestä lähtien, kun ostaja on kirjallisesti vahvistanut tavaran vastaanottamisen. Myyjä ei ole vastuussa tilattujen tavaroiden viivästyneestä toimittamisesta ostajalle, jos viivästys johtuu rahdinkuljettajasta. Rahdinkuljettaja on täysin vastuussa kaikista rahdinkuljettajan aiheuttamista vahingoista. Tällaisessa tapauksessa Myyjä toimittaa Ostajalle uutta tavaraa sen jälkeen, kun rahdinkuljettaja on selvittänyt kaikki vahingot.

  2. Ostosopimuksen peruuttaminen

    1. Ostaja tunnustaa, että siviililain 1837 pykälän säännösten mukaan ostaja ei voi muun muassa peruuttaa ostosopimusta ostajan mukaan räätälöityjen tavaroiden toimituksen yhteydessä;ostajan tarpeisiin tai ostajalle, ostosopimusta, joka koskee helposti pilaantuvien tavaroiden toimitusta, sekä sellaisten tavaroiden toimitusta, jotka on toimituksen jälkeen peruuttamattomasti sekoitettu muihin tavaroihin, ostosopimusta, joka koskee sinetöidyssä pakkauksessa olevien tavaroiden toimitusta, jos asiakas on poistanut tavarat pakkauksesta eikä tavaroita voida palauttaa hygieniasyistä, ja ostosopimusta, joka koskee ääni- tai kuvatallenteen tai tietokoneohjelman toimitusta, jos asiakas on peukaloinut niiden alkuperäistä pakkausta.

    2. Muissa kuin 5 jaksossa tarkoitetuissa tapauksissa.1 tai muissa tapauksissa, joissa ei ole mahdollista peruuttaa ostosopimusta, ostajalla on siviililain 1829 §:n 1 momentin säännösten mukaisesti oikeus peruuttaa ostosopimus kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa tavaran haltuunotosta; jos ostosopimuksen kohteena on useita tavaralajeja tai useiden osien toimittaminen, määräaika alkaa kulua viimeisen tavaratoimituksen haltuunottopäivästä. Ostosopimuksen peruuttaminen on lähetettävä myyjälle edellisessä virkkeessä tarkoitetun määräajan kuluessa. Ostaja voi käyttää ostosopimuksen peruuttamiseen mallilomaketta, joka on ladattavissa täältä.

      Peruuttaa ostosopimuksen.
    3. Palautettujen tavaroiden on oltava:

      1. täydellinen (mukaan lukien alkuperäinen pakkaus, etiketit tai asiakirjat);

      2. mukaan lukien liitteenä oleva ostotodistus.

    4. Jos ostosopimus peruutetaan tämän sopimuksen 5.2 kohdan mukaisesti, ostosopimus mitätöityy. Tavarat on palautettava myyjälle kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa siitä, kun myyjä on peruuttanut ostosopimuksen. Jos ostaja peruuttaa ostosopimuksen, ostaja vastaa kustannuksista, jotka aiheutuvat tavaroiden palauttamisesta myyjälle, myös siinä tapauksessa, että tavaroita ei voida niiden luonteen vuoksi palauttaa postitse.

    5. Myyjä palauttaa ostajalta saamansa varat neljäntoista (14) päivän kuluessa siitä, kun ostaja on peruuttanut kauppasopimuksen kohdan 5.2 mukaisesti. Jos Ostaja on maksanut tavarat käteisellä toimituksen yhteydessä, varat palautetaan pankkitilille ja muissa tapauksissa varat palautetaan samalla tavalla kuin Myyjä on ne vastaanottanut Ostajalta. Myyjällä on myös oikeus palauttaa ostajan toimittamat suoritukset ostajan palauttaessa tavarat tai muulla tavoin, jos ostaja suostuu siihen eikä aiheuta lisäkustannuksia. Jos Ostaja peruuttaa kauppasopimuksen, Myyjä ei ole velvollinen palauttamaan saamiaan varoja Ostajalle ennen kuin Ostaja palauttaa tavarat tai osoittaa lähettäneensä tavarat Myyjälle.

    6. Myyjällä on oikeus yksipuolisesti kuitata oikeutensa saada korvausta tavaralle aiheutuneesta vahingosta ostajan oikeuteen saada kauppahinta takaisin.

    7. Jos ostajalle annetaan lahja yhdessä tavaran kanssa, myyjän ja ostajan välinen lahjakirja tehdään purkavalla ehdolla, että jos ostaja peruuttaa kauppasopimuksen, lahjakirja raukeaa tällaisen lahjan osalta ja ostaja on velvollinen palauttamaan annetun lahjan myyjälle yhdessä tavaran kanssa.

    8. Myyjä pidättää itsellään oikeuden peruuttaa tilaukset, jotka koskevat tavaroita, joihin on käytetty useampaa kuin yhtä alennuskuponkia, tai jos jo alennettuihin tavaroihin on sovellettu yli 20 prosentin alennusta.

  3. Oikeudet virheellisestä suorituksesta

    1. Osapuolten oikeudet ja velvollisuudet, jotka liittyvät virheellisestä suorituksesta johtuviin oikeuksiin, määräytyvät asiaa koskevien yleisesti sitovien säädösten mukaan (erityisesti siviililain 1914-1925 §:n, 2099-2117 §:n ja 2161-2174 §:n säännösten sekä kuluttajansuojalain nro 634/1992, sellaisena kuin se on muutettuna).

    2. Myyjä on vastuussa Ostajalle siitä, että tavarat ovat virheettömiä niiden vastaanottohetkellä. Myyjä vastaa Ostajalle erityisesti siitä, että ostajan ottaessa tavarat haltuunsa:

      1. tavaralla on osapuolten välillä sovitut ominaisuudet, ja jos tällaista sopimusta ei ole, Myyjän tai valmistajan kuvaamat ominaisuudet tai ostajan odottamat ominaisuudet ottaen huomioon tavaran luonne ja mainonta;

        .
      2. tavara soveltuu myyjän ilmoittamaan käyttötarkoitukseen tai siihen, mihin samantyyppisiä tavaroita yleisesti käytetään;

      3. tavaran laatu tai toteutus vastaa sovittua näytettä tai mallia, jos laatu tai toteutus määritetään sovitun näytteen tai mallin mukaisesti;

      4. tavaroilla on vastaava määrä, koko ja paino; ja

      5. tavarat täyttävät lakisääteisten määräysten vaatimukset.

      6. Kohdan 7.2 määräyksiä ei sovelleta tavaroihin, jotka on myyty alempaan hintaan sellaisen virheen vuoksi, josta sovittiin alempi hinta, tai tavaran tavanomaisesta käytöstä johtuvan kulumisen vuoksi, käytettyihin tavaroihin sellaisen virheen vuoksi, joka vastaa tavaran käyttöä tai kulumista ostajan ottaessa tavaran haltuunsa, tai jos se seuraa tavaran luonteesta.

      7. Jos virheet ilmenevät kuuden kuukauden kuluessa haltuunotosta, katsotaan, että tavarat olivat virheellisiä haltuunottohetkellä. Ostajalla on oikeus vaatia kulutustavaroiden virheitä, jotka ilmenevät kahdenkymmenenneljän kuukauden kuluessa tavaran haltuunotosta.

      8. Ostajan on käytettävä virheellisestä suorituksesta johtuvia oikeuksiaan Myyjää kohtaan Myyjän toimipaikan osoitteessa, jossa reklamaatio voidaan vastaanottaa ottaen huomioon toimipaikan myymien tavaroiden valikoima tai myös Myyjän kotipaikassa tai liikepaikassa.

        Kauppaa ei saa tehdä.
      9. Myyjän virhevastuuseen liittyviä osapuolten muita oikeuksia ja velvollisuuksia voidaan säännellä Myyjän reklamaatiomenettelyä koskevissa säännöissä.

        Myyjä voi tehdä reklamaation.

  4. Takuu ja valitukset

    1. Valitusten käsittelyä säätelevät takuuehdot, kauppalaki ja siviililain asiaankuuluvat säännökset sekä erityismääräykset. Myyjän’verkkokaupassa tarjottujen tavaroiden takuuaika on 24 kuukautta. Ostotodistus (liitetty lasku, käteiskuitti) riittää aina oikeuksien vaatimiseen virhevastuusta (reklamaatio).

    2. Virheestä on reklamoitava ilman aiheetonta viivytystä eli välittömästi sen jälkeen, kun virhe on ilmennyt. Tavaran mahdollinen jatkuva käyttö voi johtaa vian pahenemiseen ja sen seurauksena tavaran heikkenemiseen, mikä voi olla syy valituksen hylkäämiseen.

    3. Tavaroiden takuuaika on 24 kuukautta ja se alkaa kulua tavaran haltuunottopäivästä.

    4. Takuuaikaa ei voida sekoittaa tavaran käyttöikään eli ajanjaksoon, jonka tavaran pitäisi kestää, jos sitä käytetään ja käsitellään oikein, mukaan lukien huolto, ottaen huomioon tavaran ominaisuudet, käyttötarkoitus ja eri käyttöintensiteetti.

    5. Jos ostaja havaitsee tavaran haltuunoton jälkeen, että tavara ei vastaa tilattua tavaraa tai siinä on vikoja, ostajan on ilmoitettava siitä välittömästi myyjälle sähköpostitse tai puhelimitse, kuitenkin viimeistään 5 päivän kuluessa tavaran haltuunotosta.

      Myyntihinta on maksettava.
    6. Jos ostetussa tavarassa ilmenee virhe, asiakkaalla on oikeus reklamoida virheestä.

    7. Virheellä tarkoitetaan tavaran ominaisuuksien muutosta, joka johtuu sopimattoman tai huonolaatuisen materiaalin käytöstä, tuotantotekniikan noudattamatta jättämisestä tai sopimattomasta rakenneratkaisusta.

    8. Takuuaikana tapahtuvaa tavaran (ominaisuuden) muuttumista, joka johtuu tavaran kulumisesta, virheellisestä käytöstä, riittämättömästä tai sopimattomasta huollosta, tavaran valmistusmateriaalin luonnollisesta muuttumisesta, käyttäjän tai kolmannen osapuolen aiheuttamasta vahingosta tai muusta virheellisestä puuttumisesta tavaraan, ei pidetä vikana.

    9. Valitus katsotaan asianmukaisesti tehdyksi, jos valituksen kohteena olevat tavarat ovat täydelliset eivätkä yleiset hygieniaperiaatteet estä valituksen tekemistä. Asiakas on velvollinen toimittamaan reklamaation kohteena olevan tavaran puhtaana, liasta vapaana ja hygieenisesti turvallisena. Yrityksellä Shooos s.r.o., joka on verkkokaupan www.shooos.sk ylläpitäjä, on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta tavaroita reklamaatiomenettelyä varten, jos tavarat eivät täytä edellä mainittuja yleisiä hygieniaperiaatteita (asetus nro 91/1984 säädöskokoelman toimenpiteistä tartuntatautien torjumiseksi).

    10. Kaikki valitukset, mukaan lukien vian poistaminen, käsitellään ilman aiheetonta viivytystä, kuitenkin viimeistään 30 päivän kuluessa valituksen tekemisestä. Perustelluissa tapauksissa valtuutettu työntekijä voi sopia asiakkaan kanssa pidemmästä määräajasta.

    11. Toiminnanharjoittaja ilmoittaa käyttäjille (kuluttajille), että he voivat käyttää kaikkia oikeuksiaan ja oikeuksiaan toiminnanharjoittajaa kohtaan myös vaihtoehtoisen verkkovälitteisen riidanratkaisumenettelyn avulla. Verkkovälitteisestä riidanratkaisusta huolehtivat Euroopan komissio ja Slovakian verkkovälitteisten riidanratkaisujen yhteyspiste (RSO). Myös operaattorin käyttäjiin (kuluttajiin) kohdistamiin vaatimuksiin voidaan vedota eurooppalaisen foorumin välityksellä. Valituksen voi tehdä verkkovälitteisen riidanratkaisualustan (RSO) avulla, joka on saatavilla verkkosivustolla http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. Vaihtoehtoinen verkkovälitteinen riidanratkaisu säästää rahaa ja aikaa, koska valitus käsitellään 90 päivän kuluessa ja ilman merkittäviä kuluja. Jos ongelmia ilmenee, käyttäjä voi ottaa yhteyttä operaattoriin myös sähköpostitse.

  5. Henkilötietojen suoja

    1. Kaikki henkilötiedot, jotka asiakkaat ovat antaneet tavaroita tilatessaan tai rekisteröityessään verkkokaupan www.shooos.sk kautta, kerätään, käsitellään ja tallennetaan henkilötietojen suojasta annetun lain nro 122/2013 Coll. mukaisesti (jäljempänä “henkilötietojen suojasta annettu laki” tai “PDPA”). Henkilötiedot annetaan tilauksen lähettämisen tai asiakastilin rekisteröinnin yhteydessä eli tilauslomakkeessa tai rekisteröintilomakkeessa ilmoitettujen tietojen laajuudessa.

    2. Tilauksen lähettämisellä tai ostosopimuksen tekemisellä asiakas antaa lain nro 122/2013 Coll... mukaan, myyjälle suostumuksensa henkilötietojensa käsittelyyn, keräämiseen ja tallentamiseen ostosopimuksen tekemistä, tilausten käsittelyä ja siihen liittyvää yhteydenpitoa asiakkaan kanssa varten, mutta myös tilauksen onnistuneen käsittelyn jälkeen sopimuksen mukaista suoritusta ja asiaankuuluvan kirjanpidon pitämistä varten (esimerkiksi valitusten käsittelyä, kirjanpitoa ja muuta vastaavaa varten), nimittäin siihen saakka, kunnes myyjä peruuttaa kirjallisesti suostumuksensa tällaiseen käsittelyyn. Henkilötietoja käsitellään seuraavassa laajuudessa: etunimi, sukunimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite. Asiakkaalla on oikeus saada pääsy henkilötietoihinsa, oikeus saada ne oikaistua sekä muut näihin tietoihin liittyvät lakisääteiset oikeudet. Myyjä ei luovuta, julkaise tai aseta asiakkaiden henkilötietoja muiden henkilöiden saataville, lukuun ottamatta tavaroiden kuljetuksen varmistavia yrityksiä, joille asiakkaiden henkilötietoja luovutetaan tavaroiden toimituksen kannalta välttämättömässä vähimmäismäärässä.

    3. Lain nro 122/2013 Coll. mukaan asiakkaalla on henkilötietojen käsittelyyn liittyen erityisesti seuraavat oikeudet:

    4. Asiakkaalla on oikeus pyytää Myyjältä kirjallisen pyynnön perusteella:

      1. vahvistus siitä, käsitelläänkö häntä koskevia henkilötietoja vai ei;

      2. yleisesti ymmärrettävässä muodossa tiedot henkilötietojen käsittelystä tietojärjestelmässä 15 artiklan 1 kohdan a-e alakohdan toisessa-kuudennessa alakohdassa tarkoitetussa laajuudessa; jos 5 artiklan mukainen päätös on tehty, rekisteröidyllä on oikeus tutustua käsittelymenettelyyn ja toimien arviointiin;

      3. yleisesti ymmärrettävässä muodossa tarkat tiedot siitä lähteestä, josta myyjä on saanut henkilötiedot käsittelyä varten;

      4. luettelo yleisesti ymmärrettävässä muodossa henkilötiedoista, joita käsitellään;

      5. tietojen käsittelyn kohteena olevien virheellisten, epätäydellisten tai ajantasaisten henkilötietojen oikaiseminen tai tuhoaminen;

      6. henkilötietojensa tuhoaminen, jos henkilötietojen käsittelyn tarkoitusta ei enää ole; jos henkilötietoja sisältäviä virallisia asiakirjoja käsitellään, asiakas voi pyytää niiden palauttamista;

      7. käsittelyn kohteena olevien henkilötietojen tuhoaminen, jos lakia on rikottu;

      8. henkilön henkilötietojen suojaaminen suostumuksen peruuttamisen vuoksi ennen sen voimassaolon päättymistä, jos rekisterinpitäjä käsittelee henkilötietoja rekisteröidyn suostumuksen perusteella.

    5. Asiakkaalla on oikeus käyttää Myyjään nähden kirjalliseen pyyntöön perustuvaa vastustamisoikeuttaan, joka koskee:

      1. henkilötietojensa käsittelystä, jolloin asiakas olettaa, että niitä käsitellään tai tullaan käsittelemään suoramarkkinointitarkoituksiin ilman hänen suostumustaan, ja pyytää niiden tuhoamista;

      2. 10 artiklan 3 kohdan d alakohdassa tarkoitettujen henkilötietojen käyttö postitse tapahtuvaan suoramarkkinointiin; tai

      3. 10 artiklan 3 kohdan d alakohdassa tarkoitettujen henkilötietojen toimittaminen suoramarkkinointia varten.

  6. Loppusäännökset

    1. Palveluiden tarjoamista valvoo Slovakian kauppavalvontavirasto, PL 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava.

      Kauppavalvontavirasto, PL 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava.
    2. Nämä yleiset liiketoimintaehdot ja kaikki näiden yleisten liiketoimintaehtojen perusteella tehdyt ostosopimukset määräytyvät Slovakian tasavallassa voimassa olevan lainsäädännön mukaan.